Firemní dárky pro obchodní partnery - 5 inspirací
Duben 7, 2024
Objevíte o čem jsou firemní dárky a dárky pro obchodní partnery a jaké jsou jejich příležitosti a benefity. Inspiraci pro výběr dárků pro významné firemní partnery a dárky ze zahrady stříbrných a zlatých květin.
Firemní dárky - význam, příležitosti a benefity
Růst trhu firemních dárků
Aktuální statistiky firemního dárkového průmyslu ukazují, že odvětví firemních dárků dosáhne do roku 2027 326 miliard dolarů a poroste tempem CAGR 13,2 %. Tento trh zahrnuje širokou škálu produktů - od čokolád, zážitků až po šperky, personalizované dárky a reklamní předměty - pro vedoucí pracovníky, dárky zaměstnancům, obchodní partnery a klienty. Pokud jste milovníky čísel a statistik, může je najít zde nebo zde. Růst je výrazný a ukazuje i na to, jaký význam firmy darování přikládají.
Význam firemního darování
Firmy si uvědomují hodnotu pevných a spokojených vztahů. A principem firemních dárků je projevit vděčnost zaměstnancům, klientům, kolegům, partnerům a zákazníkům. Podpořit a posílit obchodní a jiné vztahy, důvěru a zlepšit reputaci a svou viditelnost. V dnešním konkurenčním obchodním světě je hodnota důvěry a silných partnerství o to důležitější a firemní dárky jsou jedním z prostředků k dosažení cíle. Poskytnutí daru obchodnímu partnerovi je záměrný krok sblížení, lidské a obchodní rozumnosti.
Nejčastější příležitosti pro firemní dárky
V žargonu korporací a statistik jsou nejčastější příležitosti a důvody firemních dárků: Management vztahů, Oslava, Angažovanost a udržení zaměstnanců, Nástup zaměstnanců, Odměny a uznání zaměstnanců, Konference, veletrhy a výstavy, Spokojenost zákazníků, Generování potenciálních zákazníků, Onboarding klientů, Svátky, Podpora prodeje, průzkumy a propagace značky.
Praktické benefity firemních dárků
Přestože je důležitost firemních dárků možná obecně dobře známa, přijde nám užitečné konkrétní benefity firemních dárků pro firmu shrnout:
- Posílení identity značky. Pokud bude firma při výběru dárků zohledňovat identitu firmy, mohou velmi dobře sloužit k posílení image firmy.
- Zvýšení důvěry, loajality a angažovanosti. Firemní dárky vedou k posílení důvěry, která vede k větší loajalitě a loajalita k větší angažovanosti při spolupráci.
- Vytváření a upevňování vztahů. Darem partnerům vede k posílení emočního spojení a navíc evokuje reciproční přístup a dobrou vůli.
- Oslava úspěchů, milníků a firemních výročí. Darování je jeden způsob, jak milníky a výročí oslavit a učinit je více zapamatovatelné. Může jít o zahájení práce na projektu, jeho milníky, úspěšné ukončení projektu, výročí existence firmy nebo výročí obdarované firmy, významná životní jubilea hlavních představitelů firmy, každoroční poděkování na konci roku, apod.
- Zlepšení pověsti firmy a podvědomí o firmě. Skvělý dárek je schopen zůstat v podvědomí partnerů a pomoct zlepšit pověst firmy. A může způsobit, že si na firmu vzpomenou v obchodně důležitém okamžiku.
- Nahrazení osobní nepřítomnosti zahraničních partnerů. V současném světě je spolupráce napříč kontinenty častá. A zaslání dárku zahraničnímu partneru může osobní setkání alespoň částečně vynahradit.
- Polidštění firmy. Dobrý, osobní dar, vede k navázání daleko osobnějších vztahů (vztahů mimo firemní struktury). Business dělají lidé a lidská stránka každého úspěšného podnikání je podstatná.
5 inspirací pro výběr dárků pro obchodní partnery
Protože okolnosti firemního darování mohou být velmi odlišné, obecná inspirace se nám zdá cennější než konkrétní tipy na dárky.
Co nám přijde pro výběr dárku pro obchodní partnery důležité?
1. Působivost firemního dárku a myšlenka
Pokud má dárek zapůsobit, musíte udělat něco jiného, než udělalo množství lidí a firem před vámi. Možná vás zaujme nějaký zcela unikátní produkt nebo zajímavá myšlenka. Inspirujte se příběhy, historií a kulturou. Můžete použít i příběh o značce produktu nebo příběh jak jste dárek pořizovali a proč.
2. Poznání a osobní přístup
Eugene H. Fram, profesor marketingu na Rochester Institute of Technology v New Yorku v rozhovoru pro New York TImes v roce 2006 řekl: "Zákazníci si s větší pravděpodobností zapamatují jedinečné dárky, zejména ty, které jim ukazují, že jste obeznámeni s tím, co dělají, nebo na čem jim záleží"
Začněte nejdříve poznáním vašeho partnera, co má ve zvyku, jaké má zájmy, v jakém žije prostředí a kultuře. A pak přemýšlejte a podívejte se na trh, co nabízí. Vždy je lepší vybrat dárek s ohledem na osobní preference obdarovaného. A čím více času a pozornosti dárku poskytnete, tím bude dárek cennější.
3. Cena a kvalitní řemeslné dárky
Není žádné pravidlo ohledně ceny dárku. Až skvělý dárek najdete, rozhodnete se, zda za něj peníze dáte. Na trhu je mnoho luxusních dárků pro vysoké i nízké rozpočty. Řemeslné dárky jsou dobrým způsobem, jak spojit exkluzivitu a hodnotu. Luxusní předměty vytvořené mistrovskými řemeslníky mohou mít vyšší cenu, ale jsou exkluzivní, trvalé a mohou poskytovat dobrý poměr ceny a kvality.
4. Obchodní etiketa
Při výběru dárku dodržujte obchodní etiketu, abyste naopak svůj vztah s partnerem nepoškodili. Myslete na obdarovaného a povahu vašeho vztahu. Pokud se znáte osobně málo, budete volit obecnější dárky, pokud se znát hlouběji, můžete volit osobnější dary.
A platí to o to víc, pokud máte zahraničního partnera. Je dobré se seznámit s jeho kulturou a zvyky a dárek jim přizpůsobit nebo se přímo kulturou cizí země pro dárek inspirovat. Jako příklad uvádíme přípravu dárku pro vzácného obchodního partnera, pro kterého byla vytvořena zvláštní kytice na zakázku složená z květin, které jsou kulturně důležité pro jeho zemi.
Obzvláště buďte pozorní na pravidla dárků v zemích Asie, Japonska, Indie a Číny. Ke zvláštním tradicím v těchto zemích bude jeden z dalších článků.
5. Elegance a nadčasovost
Pro účely dárků obchodním partnerům berte za dané, že jemnost a elegance je víc než okázalost. A nadčasovost víc než módní trend.
Originální dárek pro obchodní partnery z unikátní zahrady
A pokud hledáte dárek pro významného obchodního partnera, kterém chcte darovat unikátní dar, vytvořený ručním šperkrařským řemeslem v Čechách, projděte se GIYOU zahradou stříbrných a zlatých kvěitn. Více o jejich příběhu objevíte zde a čím jsou jedinečné zde. A více k jejich možnostem pro dárky obchodním partnerům a špičkovým spolupracovníkům najdete zde. Přestože živé květiny jsou především láskou žen, větší kytice a impozantní velké zlaté kytice jsou častěji kupovány mužem pro sebe nebo jiného muže.
Existuje mnoho zajímavých témat týkajících se dárků pro významné obchodní partnery. A budeme se k tématu vracet často. Doufáme, že vám naše inspirace pomůže k výběru skvělého ocenění.
GIYOU
info@giyou.cz