5 cenných inspirací pro výběr firemních dárků pro obchodní partnery

O čem jsou firemní dárky a dárky obchodním partnerům, jaké jsou jejich příležitosti a benefity pro firmu. Pět cenných inspirací pro výběr dárků pro obchodní partnery. Objevte unikátní květiny ze stříbra a zlata pro dárky špičkovým obchodním partnerům.

Firemní dárky, jejích význam a příležitosti
 

Růst trhu firemních dárků

Aktuální statistiky firemního dárkového průmyslu ukazují, že odvětví firemních dárků dosáhne do roku 2027 326 miliard dolarů a poroste tempem CAGR 13,2 %. Tento trh zahrnuje širokou škálu produktů  - od čokolád, zážitků až po šperky, peronalizované dárky a reklamní předměty - pro vedoucí pracovníky, dárky zaměstnancům, obchodní partnery a klienty. Pokud jste milovníky čísel a statistik, může je najít zde nebo zde. Růst je velmi velký a ukazuje i na to, jaký význam firmy darování přikládají.

Význam firemního darování a rozumný přístup 

Firmy si uvědomují hodnotu pevných a trvalých, spokojených vztahů. A principem firemních dárků  je projevit vděčnost zaměstnancům, klientům, kolegům, partnerům a zákazníkům. Podpořit a posílit obchodní a jiné vztahy, důvěru a zlepšit reputaci a svou viditelnost. V dnešním konkurenčním obchodním světě je hodnota důvěry a silných partnerství o to důležitější a firemní dárky jsou cenným prostředkem k dosažení cíle. Poskytnutí daru obchodnímu partnerovi je záměrný krok sblížení a lidské a obchodní rozumnosti.

Nejčastější příležitosti pro firemní dárky 

V žargonu koporací a statistik jsou najčastější příležitosti a důvody firemních dárků: Management vztahů, Oslava, Angažovanost a udržení zaměstnanců, Nástup zaměstnanců, Odměny a uznání zaměstnanců, Konference, veletrhy a výstavy,  Spokojenost zákazníků,  Generování potenciálních  zákazníků, Onboarding klientů, Svátky, Podpora prodeje, průzkuny a propagace značky

Praktické benefity firemních dárků
 

Přestože je důležitost firemních dárků možná obecně dobře známa, přijdde nám užitečné konkrétní benefity firemních dárků pro firmu shrnout:

  • Posílení identity značky. Pokud bude fiirma při výběru dárků zohledňovat identitu fírmy, mohou velmi dobře sloužit k posílení image firmy.
  • Zvýšení důvěry, loajality a anagažovanosti. Firemní dárky vedou k posílení důvěry, která vede k větší loajalitě a loajalita k větší angažovanosti při spolupráci. 
  • Vytváření a upevňování vztahů. Darem partnerům vede k posílení emočního spojení a navíc evokuje reciproční přístup a dobrou vůli.
  • Oslava úspěchů, milníků a firemních výročí. Darování je jeden způsob, jak milníky a výročí oslavit a učinit je více zapomatovatelné. Může jít o zahájení práce na projektu, jeho milníky, úspěšné ukončení projektu, výročí existence firmy nebo výročí obdarované firmy, významná životní jubilea hlavních představitelů firmy, každoroční poděkování na konci roku, apod. 
  • Zlepšení pověsti firmy a podvědomí o firmě. Skvělý dárek je schopen zůstat v podvědomí partnerů a pomoct zlepšit pověst firmy.  A může způsobit, že si na firmu vzpomenou v obchodně důležitém okamžiku. 
  • Nahrazení osobní nepřítomnosit zahraničních partnerů. V současném světě je spolupráce napříč kontinenty častá. A zaslání dárku zahraničnímu partneru může osobní setkání alespoň částečně vynahradit.
  • Polidštění firmy. Dobrý, osobní dar, vede k navázání daleko osobnějších vztahů (vztahů mimo firemní struktury). Business dělají lidé a lidská stránka každého úspěšného podnikání je podstatná. 

5 cenných inspirací pro vyběr dárků pro obchodní partnery

Protože okolnosti mohou velmi odlišné, přijde nám cennější obecná inspirace než konkrétní tipy na dárky:

1. Působivost dárku a myšlenka

Pokud má dárek zapůsobit, musíme udělat něco jiného, než udělalo množství lidí a firem před námi. Možná vás zaujme nějaký zcela unikátní produkt nebo zajímavá myšlenka. Inspirujte se příběhy, historií a kulturou. Můžete použít i příběh o značce produktu nebo příběh jak jste dárek pořizovali a proč.

2. Poznání a osobní přístup

Eugene H. Fram, profesor marketingu na Rochester Institute of Technology v New Yorku  v rozhovoru pro New York TImes v roce 2006 řekl: "Zákazníci si s větší pravděpodobností zapamatují jedinečné dárky, zejména ty, které jim ukazují, že jste obeznámeni s tím, co dělají, nebo na čem jim záleží"

Začněte nejdříve poznáním vašeho partnera, co má ve zvyku, jaké má zájmy, v jakém žije prostředí a kultuře. A pak přemýšlejte a podívejte se na trh, co nabízí. Vždy je lepší vybrat dárek s ohledem na osobní preference obdarovaného. A čím více času a pozornosti dárku poskytnete, tím bude dárek cennější.

3. Cena dárku a kvalitní řemeslné dárky

Není žádné pravidlo ohledně ceny dárku. Až skvělý dárek najdete, rozhodnete se, zda za něj peníze dáte. Na trhu je mnoho luxusních dárků pro vysoké i nízké rozpočty. Řemeslné dárky jsou dobrým způsobem, jak spojit exkluzivitu a hodnotu.

Luxusní předměty vytvořené mistrovskými řemeslníky mohou mít vysokou cenu, ale jsou také exkluzivní, trvalé a mohou poskytovat dobrý poměr ceny a kvality.

4. Obchodní etiketa a zahraniční partner

Při výběru dárku byste měi dodržovat obchodní etiketu, aby jste naopak svůj vztah s partnerem nepoškodili. Myslete na obdarovaného, povahu a hloubku vašeho vztahu. Pokud se znáte osobně málo, budete volit obecnější dárky, pokud se znát hlouběji, můžete volit osobnější dary.

A platí to o to víc, pokud máte zahraničního partnera. Je dobré se seznámit s jeho kulturou a zvyky a dárek jim přizpůsobit nebo se pířmo kulturou cizí země pro dárek inspirovat. Jako příklad uvádíme přípravu dárku pro vzácného obchodního partnera, pro kterého byla vytvořena zvláštní kytice na zákazku složená z květin, které jsou kulturně důležité pro jeho zemi.

Obzvláště buďte pozorní na pravidla dárků v zemích Asie, Japonska, Indie a Číny. Ke zvláštním tradicím v těchto zemích bude jeden z dalších článků.

5. Jemnost, elegance a nadčasovost

Pro účely dárků obchodním partnerům berte za dané, že jemnost a elegance je víc, než okázalost. A nadčasovost víc, než módní trend.

Inspirace květinami ze stříbra a zlata pro obchodní partnery 

Inspirujte se příběhem, mistrovským řemeslem a unikátním půvabem květin ze stříbra a zlata GIYOU a možnostmi, které pro dárky obchodním parnerům a špičkové spolupracovníky nabízí. Objevte naše tipy pro dárky pro obchodní partnery zde.

Existuje mnoho zajímavých témat týkajících se firemních dárků a dárků pro špičkové obchodní partnery. A budeme se k tématu vracet často. 

GIYOU 
info@giyou.cz